Vaskerekek - a MaViTE blogja

Kiskorunk óta tudjuk, hogy a villamos csilingel, fapados, kalauz van rajta és köpködni tilos. Ezek a villamosra egykor oly jellemző érzések, gondolatok mai rohanó világunkban, tömött Combinókkal, egymás után haladó Bartók Béla úti csuklósokkal és halkan suhanó hannoveri banánokkal nehezen érzékeltethetők. Egy csapat amatőr villamosmániás felvállalta, hogy a fent említett romantikát - másokkal is összefogva - vissza kívánja adni az utazóközönségnek, mely ma már alig emlékszik rá.

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: @zsoci: Nem is a teljes típustörténetet hiányoltam. Az tökre tetszett, ahogy elhelyeztétek az esem... (2013.09.20. 10:20) A Bengáli rövid históriája II.
  • zoli_: Szuperek vagytok :-) :-) :-) :-) (2013.09.05. 19:30) Újabb kis lépések
  • MaViTE: @siófoki35: A távlati cél természetesen a közlekedtetés. Először azonban gördíthető kiállítási tár... (2013.08.29. 21:41) Mai ezres

Címkék

A kocsik múzeumi tablója

2013.06.20. 23:48 MaViTE

Két héttel ezelőtt találtunk egy rövid összefoglaló leírást a kocsikról, amely a múzeumi kiállításokon lehetett olvasható. Közreadjuk, mert általunk sem ismert adatokat tartalmaz, új adalékokkal szolgál a kocsik kalandos történetéhez. A legalább kilenc, de sejtésünk szerint akár húsz éve is sárguló papíron a következő állt.

1904-ben épült a budapesti villamosvasút részére (a kocsik eredetileg favázzal rendelkeztek, a mostani vasvázat később kapták). Budapesten 1981-ig voltak üzemben. Szóló kocsikként épültek, később ikresítették őket egy-egy menetkapcsolóval a végükön. A kontinentális gyakorlatot követve minden kocsi csak 16 utasüléssel rendelkezett, és 53 fő számára biztosított állóhelyet.

A kocsikat leginkább a város észak-keleti részén használták egészen az 1981-es forgalomból történő kivonásukig, utána félreállították őket addig, amíg a West Yorkshire Transport Museum meg nem vásárolta őket 1985-ben a Dr. Lewis Lesley (Liverpool Polytechnic) által vezetett, a magyar hatóságokkal folytatott sikeres tárgyalásokat követően. 1986-ban érkeztek a múzeumba, és rögtön az egykori Hammerton utcai gőzösműhelybe vitték őket, ahol a tárolásuk mellett működőképesen felújították őket.

A villamosokat az eredeti szellemben állították helyre a mai egészségügyi és biztonsági előírások figyelembe vételével. Szeptember közepétől a villamosok futottak fel-alá a Translink Transport által üzemeltetett Transperience „Duna vonalán”.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vaskerekek.blog.hu/api/trackback/id/tr595368430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása