Aki nem ismerné, álljon itt a kocsi története.
Eredetiben, szebben: http://www.villamosok.hu/nza/25002700.html
Az F és a H típusú villamosok azon hat BVVV eredetű motorkocsi-típus közé tartoztak, amelyek többé-kevésbé azonos, jellegzetes négy oldalablakos szekrénnyel voltak kialakítva. A BSzKRt. számozási rendszere szerint ezek voltak a 2500-3000-es sorozatú villamosok. A hatból a 2500-as és a 2700-as típus azért került egy lapra, mert ezen járművek sorsa az '50-es évektől kezdve hasonlóan alakult - a két típust egyszerre acélvázasították, ezután először a 2700-asokat, majd a 2500-asokat ikresítették. Az előbbi sorozatot az ikresítéskor számozták át a 2000-es számmezőbe. Hasonló kialakításuk miatt sokszor keveredve közlekedtek a budapesti vonalakon. Ezen típusok közül kerültek ki 1984-ben az utolsó kéttengelyes ikerkocsik Budapesten: Újpesten a 10/A vonalon ebben az évben jártak utoljára 2500-as és a 2000-es ikerkocsik.
1956-ban indultak meg a motorkocsik acélvázas átalakításai az 1600-as típussal. Még ebben az évben kerültek az első 2500-as és 2700-as kocsik is a főműhelybe, hogy megújult kocsiszekrénnyel kerüljenek ki onnét. Az átalakítás során többféle fejlesztést indítottak el későbbi időpontokban, így többféle kivitelben jöttek ki a főműhelyből a villamosok.
1958 augusztusától egységesen acélvázas zártperonos kivitelű kocsikat gyártottak. A zárt peron miatt elhagyták peront az utastértől elválasztó ajtót, helyette csak egy paravánfalat építettek be. A kocsik alumínium ablakkeretekkel, később gumiszalag ablakkeretekkel lettek ellátva. Az utastér szellőztetést is átalakították homlokfali szellőző kopoltyúkra.
Későbbi fejlesztési fázisban a kocsik dobféket kaptak, és az eredetileg siklócsapágyas kocsikat is görgőscsapágyasították. Ez már az acélvázasítások végefelé lett rendszeresítve, ezért főként a 2600-asokon és már csak kevesebb 2700-as kocsin lett átalakítva. A későbbi főjavítások alkalmával a 2700-as szérián is megszűntették a siklócsapágyakat. A 2500-asok már viszont görgöscsapágyasan kerültek acélvázasításra, hiszen ezeken már a BSzKRt végrehajtotta ezt a fejlesztést.
Néhány kocsin a Siemens menetkapcsolót is lecserélték bütyöktárcsásra.
Forrás: villamosok.hu
A teljes típusismertetést itt találjátok: http://villamosok.hu/nza/25002700.html