Vaskerekek - a MaViTE blogja

Kiskorunk óta tudjuk, hogy a villamos csilingel, fapados, kalauz van rajta és köpködni tilos. Ezek a villamosra egykor oly jellemző érzések, gondolatok mai rohanó világunkban, tömött Combinókkal, egymás után haladó Bartók Béla úti csuklósokkal és halkan suhanó hannoveri banánokkal nehezen érzékeltethetők. Egy csapat amatőr villamosmániás felvállalta, hogy a fent említett romantikát - másokkal is összefogva - vissza kívánja adni az utazóközönségnek, mely ma már alig emlékszik rá.

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: @zsoci: Nem is a teljes típustörténetet hiányoltam. Az tökre tetszett, ahogy elhelyeztétek az esem... (2013.09.20. 10:20) A Bengáli rövid históriája II.
  • zoli_: Szuperek vagytok :-) :-) :-) :-) (2013.09.05. 19:30) Újabb kis lépések
  • MaViTE: @siófoki35: A távlati cél természetesen a közlekedtetés. Először azonban gördíthető kiállítási tár... (2013.08.29. 21:41) Mai ezres

Címkék

A kocsi története (villamosok.hu)

2013.06.19. 09:39 MaViTE

Aki nem ismerné, álljon itt a kocsi története.
Eredetiben, szebben: http://www.villamosok.hu/nza/25002700.html

Az F és a H típusú villamosok azon hat BVVV eredetű motorkocsi-típus közé tartoztak, amelyek többé-kevésbé azonos, jellegzetes négy oldalablakos szekrénnyel voltak kialakítva. A BSzKRt. számozási rendszere szerint ezek voltak a 2500-3000-es sorozatú villamosok. A hatból a 2500-as és a 2700-as típus azért került egy lapra, mert ezen járművek sorsa az '50-es évektől kezdve hasonlóan alakult - a két típust egyszerre acélvázasították, ezután először a 2700-asokat, majd a 2500-asokat ikresítették. Az előbbi sorozatot az ikresítéskor számozták át a 2000-es számmezőbe. Hasonló kialakításuk miatt sokszor keveredve közlekedtek a budapesti vonalakon. Ezen típusok közül kerültek ki 1984-ben az utolsó kéttengelyes ikerkocsik Budapesten: Újpesten a 10/A vonalon ebben az évben jártak utoljára 2500-as és a 2000-es ikerkocsik.

1956-ban indultak meg a motorkocsik acélvázas átalakításai az 1600-as típussal. Még ebben az évben kerültek az első 2500-as és 2700-as kocsik is a főműhelybe, hogy megújult kocsiszekrénnyel kerüljenek ki onnét. Az átalakítás során többféle fejlesztést indítottak el későbbi időpontokban, így többféle kivitelben jöttek ki a főműhelyből a villamosok.

1958 augusztusától egységesen acélvázas zártperonos kivitelű kocsikat gyártottak. A zárt peron miatt elhagyták peront az utastértől elválasztó ajtót, helyette csak egy paravánfalat építettek be. A kocsik alumínium ablakkeretekkel, később gumiszalag ablakkeretekkel lettek ellátva. Az utastér szellőztetést is átalakították homlokfali szellőző kopoltyúkra.

Későbbi fejlesztési fázisban a kocsik dobféket kaptak, és az eredetileg siklócsapágyas kocsikat is görgőscsapágyasították. Ez már az acélvázasítások végefelé lett rendszeresítve, ezért főként a 2600-asokon és már csak kevesebb 2700-as kocsin lett átalakítva. A későbbi főjavítások alkalmával a 2700-as szérián is megszűntették a siklócsapágyakat. A 2500-asok már viszont görgöscsapágyasan kerültek acélvázasításra, hiszen ezeken már a BSzKRt végrehajtotta ezt a fejlesztést.

Néhány kocsin a Siemens menetkapcsolót is lecserélték bütyöktárcsásra.

Forrás: villamosok.hu
A teljes típusismertetést itt találjátok: http://villamosok.hu/nza/25002700.html

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vaskerekek.blog.hu/api/trackback/id/tr665368415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.